در این پیتزا به جای آرد گندم از گل کلم برای تهیه ی نان پیتزا استفاده می شود.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا یا : Crust

یک عدد گل کلم کوچک

یک چهارم فنجان پنیر پارمیسان رنده شده

یک چهارم فنجان پنیر Jack Monterey

نصف قاشق چایخوری ریحان خشک

نصف قاشق چایخوری ارگانوخشک

نصف قاشق چایخوری نمک سیر

یک عدد تخم مرغ

 

مواد لازم برای یک فنجان  سس Pesto:

یک فنجان ریحان تازه

یک چهارم فنجان pine nuts

2 حبه سیر (کاملاٌ ریز رنده شده)

یک چهارم فنجان روغن زیتون

یک چهارم فنجان پنیر پارمیسان

مقداری نمک دریا

فلفل سیاه برای طعم

 

مواد روی پیتزا:

یک عدد سینه ی مرغ پخته و رشته رشته شده

6 برش نازک گوجه فرنگی

یک فنجان پنیر موزرلای رنده شده

یک چهارم فنجان پنیر پارمیسان رنده شده

طرز تهیه

برای تهیه ی خمیر این پیتزا گلچه های کلم را بدون ساقه از هم جدا کرده با آب می شوییم و در همزن یا غذا ساز می ریزیم تا کاملاٌ نرم شود. سپس آنرا درون یک ظرف مخصوص مایکروفر ریخته و 5 دقیقه درب ظرف را بسته و در مایکروفر قرار می دهیم.

سپس یک حوله ی تمیز آشپزخانه را در یک آبکش قرار داده و روی آن یک کاغذ خشک کن می گذاریم و گل کلم های بخار پز شده را روی آن قرار می دهیم  تا اندکی  سرد شود.

زمانیکه به اندازه ای سرد شد که بتوانیم با دست آنرا برداریم، حوله را برداشتند کلم گلم های درون آن را فشار می دهم تا حد الامکان آب آن خارج شود.

 سپس آنرا  درون یک کاسه  ریخته و با پنیر و موادی که درقسمت خمیر پیتزا یا crustنوشته شده است، مخلوط می کنیم. به این مخلوط تخم مرغ را افزوده و با دست ورز می دهیم و آنرا بشکل یک توپ در می آوریم. آون را از قبل در دمای 450 درجه ی فارنهایت  گرم کرده و یک کاغذ مخصوص پخت را در سینی آون قرار می دهیم  تا اندکی گرم شود. سپس سینی را از آون  در آورده و مخلوط گلم کلم رابشکل یک نان پیتزا با ضخامت  حدود 0.5 سانتی متر در سینی پهن می کنیم سپس مجدداً به داخل آون  بر می گردانیم و به مدت  10 تا 12 دقیقه آنرا  می پزیم تا برنگ قهوه ای طلایی در آید.

در حالیکه  خمیر  پیتزا درحال پخت می باشد شما می توانید سس pestoرا تهیه کنید، البته می توانید ازسس pestoآماده  استفاده کنید. برای تهیه ی pesto، ریحان ، pine nuts، سیر و پنیر پارمیسان را در غذا سازبا هم  مخلوط کنید درجه ی غذاساز را روی درجه ی آرام گذاشته و به آرامی  روغن زیتون را از محفظه ی بالایی  به بقیه مواد اضافه کنید سپس نمک و فلفل را بیافزایید  واجازه دهید سس کاملاً بشکل پوره در آید.

نیمی از سس پستویی را که آماده کرده اید با مرغ های رشته شده مخلوط وکنار بگذارید هنگامیکه نان  پیتزا پخته  شد آنرا از آون خارج کنید و نیمه ی دیگر سس  pestoرا روی سطح پیتزا پخش کنید مانند سس پیتزا، سپس مرغ ها و برش های گوجه فرنگی را روی آن بچینید و هر دو پنیر را بروی آن بریزید و بمدت  5 تا 7 دقیقه تا زمانیکه پنیرها آب شود در آون  قرار دهید.

این پیتزا را به 8 برش مساوی تقسیم و گرم  سرو کنید .

اطلاعات  تغذیه ای

سروینگ :8 واحد (8 برش)

در هر سروینگ: کالری279 ، چربی کل:21 گرم، چربی اشباع 7 گرم ، سدیم 532 میلی گرم ، کربوهیدرات:4 گرم،  فیبر تغذیه ای : 2 گرم، پروتئین: 18 گرم

منبع: diabeticconnect.com